Madpakkeforslag #1

4 Sep

Dette er første indlæg i en serie om forslag til madpakken, nu hvor jeg starter på studie og arbejde igen. Hvis du har gode idéer så del dem endelig!

I går måtte jeg igang med forberedelser til denne uges madpakke. Så inspireret af Jane bagte jeg nogle blomkål/squash madoandekager/brød, der kunne gøre det lidt nemt og hurtigt at kaste en madpakke sammen om morgenen.

Jeg brugte:
1 lille blomkålshoved
1 squash
3 æg
35 g parmesan
1 spsk. solsikkernes
2 spsk. hørfrø
1 stor håndfuld nødder
2 måleskeer HUSK
En stor håndfuld basilikum
Salt

Riv blomkål groft. Riv squash fint og pres det meste af væden ud. Riv parmesan. Mal solsikkefrø, hørfrø i nødder til mel. Klip basilikum i små stykker.

20120904-224023.jpg

In the making.

20120904-224059.jpg

Bland sammen med de resterende ingredienser og klat ud til ønsket størrelse og form på en bageplade beklædt med bagepapir. Bag i 15 minutter ved 200 graders varmluft, vend klatterne og bag i yderlige ti minutter.

Så får du sådan en stak:

20120904-224502.jpg

Som du kan bruge til at lave sådan en fætter af:

20120904-224616.jpg

20120904-224631.jpg

Fyldet består af hytteost, avocado tomater og frisk basilikum.

8 kommentarer to “Madpakkeforslag #1”

  1. maja september 5, 2012 hos 5:01 am #

    Dem har jeg også lige “bagt”.. uuhhhmm de er altså go’e😉

    • detsundeliv september 5, 2012 hos 5:02 am #

      Uhm ja, de er så:-) Hvad brugte du dine til?

      • maja september 5, 2012 hos 2:23 pm #

        Det samme som dig! Spiser dem til frokost med pålæg på.. Holder mit mæt i laaaaang tid, faktisk!

      • detsundeliv september 6, 2012 hos 4:44 pm #

        Det er altså også lækkert! Jeg holdt også 6 timer på min sandwich i dag – det er altså fedt:-)

  2. frk. sveske september 5, 2012 hos 10:59 am #

    Uhm! Trine -den madpakke kunne jeg godt spise lige nu!
    Håber, du er kommet godt i gang på dit nye job😉
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv september 6, 2012 hos 4:45 pm #

      Jeg smører gerne en madpakke til dig en dag:-) Elsker at lave lækre madpakker, men det er du jo også selv vildt god til!
      Det kan du tro, jeg er. De er super søde, og det virker så spændende!

      Kh Trine

  3. Tina Brandstrup Hansen september 5, 2012 hos 5:46 pm #

    Ser rigtigt lækkert ud, men falder hele madpakken ikke fra hinanden når du har den med i skole?

    • detsundeliv september 6, 2012 hos 4:43 pm #

      Tak:-)

      Jeg lod dem køle helt af inden brug, fordi jeg var nervøs for det samme, og de hænger faktisk vildt godt sammen. Har haft dem med tre gange, og ikke en eneste gang er de brækket, selvom de har ligget og rutschet rundt blandt computer og bøger:-)

Skriv et svar

