SimplyRaw

18 Sep

Der er mange gode ting ved at have en blog. F.eks når man klynker lidt over storbyen og en gammel (altså fra for langt tilbage, ikke i alder) veninde, som for længst er flyttet til København, tager kontakt for at høre, om hun ikke lige skal vise en lidt rundt – sødhed! Og hun havde endda ikke kun opfanget via bloggen, at jeg var trist, men også at jeg var glad for mit første møde med Rawfood på Råbar i Aarhus. Så hun foreslog da lige en brunch på SimplyRaw i Oehlenslagersgade.

Lørdag formiddag indtog vi således restaurantens lokale udført i lyst træ, hvilket gav en hyggelig stemning af svensk bjerghytte. Arh!

Vi bestilte begge en brunch, dog bad jeg om hensyntagen til min jordbær-, kiwi- og rå ananasallergi, hvilket blev imødekommet på den dejligste vis. Den søde, smilende pige gjorde mig endda opmærksom på, at hun tidligere på dagen have juicer en ananas, og om jeg så godt kunne tåle noget fra juiceren.

Nå, til sagen:

20120918-210448.jpg

Først fik vi serveret en lækker smoothie. Min var med blåbær, æble og en ting til. Den smagte skønt, og der var vildt meget frugtkød i, hvilket gjorde den lidt svær at drikke, men samtidig viste det, at intet pulp var gået til spilde, og det er jeg jo stor fan af.

20120918-210513.jpg

Selve brunchen bestod af fire små -virkeligt lækre – rispapirsruller med grønt fyld og tamarisauce til, 2 skriver kernebrød, cashew/persillecreme, 1/2 avocado med mandel og rød peber, marineret mango (min veninde fik ananas) med agavesirup og mynte og en meget muschi chokoladekage.

Kernebrøddet smagte dejligt, men det var meget tungt og klægt, så jeg nøjedes med ét stykke. Hvis jeg skal være helt ærlig, var brødet i Aarhus noget bedre. Min spisemakker efterlod sin kage, jeg tror, hun syntes, den var lidt for kraftig og gennemtrængende i smagen. Jeg selv var helt vild med den, den smagte af chokolademousse, uhm!

Og som om det ikke var nok, skulle vi da også lige have en portion “yoghurt” med “müsli” og hindbær (Line fik jordbær) samt tre shots:

20120918-211423.jpg

Shotsene blev linet op i rækkefølge, først gulerod/ingefær, så chili/chokolade og wheatgrass/æble. Det var nok dem, jeg var mindst vild med i konstellationen. De smagte meget stærkt af hhv. ingefær, chili og wheatgrass, så der blev levnet lidt. Men der var også mere end nok til at blive mæt.

Hele herligheden kostede 220 kroner pr. mand, og det synes jeg slet ikke er dyrt. Bestemt et besøg værd, selvom Råbar nok får en enkelt eller halvanden stjerne mere i min bog.

Allerdejligst var dog så nemt som snakken gik, selvom det var mange år siden. Så hurra for nye gamle veninder:-)

Og så til en anden sag: Jeg prøver på ikke at have dårlig samvittighed over mine random updates herinde og de få opskrifter, jeg prøver på ikke at føle, jeg skal undskylde over for jer, men det er svært.
Overskuddet til blogging og madlavning ligger bare pt. på et meget lille sted. Jeg har rygende travlt med studie, læsning, nyt job inkl. kursus, lejligheden og generelt bare alle de nye indtryk, hvilket også har resulteret i glemt oplader på KUA, medtagen af andres ting i taske, glemte sko (kærestens Tiger) i Hjørring osv. Det er jo stresssymptomer, så for at det ikke skal udvikle sig, må jeg prioritere, og det går desværre ud over bloggen, sundheden og træningen. De to sidstnævnte er rigtigt vigtige for mig at få opprioriteret, for det kræver mit travle liv, og så skal bloggen også nok komme med. Når jeg har tid og overskud:-)
Jeg er også lidt langsom til at svare på kommentarer og mails, men jeg lover, der nok skal komme svar.

Og jeg har da også lidt i ærmet til jer. Blandt andet kan nævnes PCO-indlæg, restaurant-anbefalinger, indlæg om særlig sensitivitet (hvis jeg tør), lejlighedsindlæg (har lidt lange udsigter haha) og sikkert også noget om Paris, hvor turen går hen nu i weekenden.

Har I nogle uundværlige tips?

6 kommentarer to “SimplyRaw”

  1. frk. sveske september 19, 2012 hos 5:57 am #

    Hej Søde Trine,
    Lækker raw brunch I fik jer.
    Dejligt at høre fra dig, MEN du skal på ingen måde føle du skal undskylde for dit fravær herinde. Det er langt vigtigere, at du finder ‘dig selv’ i de nye omgivelser og ikke får stress. Når overskuddet vender tilbage glæder jeg mig i hvert fald til at læse de spændende indlæg, du teaser for – er særligt nysgerrig omkring sensitiviteten og PCO😉
    Pas på dig selv!
    KH
    – frk. sveske

  2. Det sunde liv september 20, 2012 hos 7:48 pm #

    Kære søde Sveske

    Tusind tak for din dejlige kommentar, det er så skønt bare at blive mødt med ren forståelse:-)!
    Jeg håber snart at få mere overskud og lyst til at skrible en masse ned herinde. Indtil da nyder jeg at følge med hos dig hver dag – for det gør jeg, selvom jeg ikke er så flittig til at kommentere for øjeblikket.

    Masser af Kh’er til dig

  3. Maibritt september 25, 2012 hos 12:46 pm #

    Alting ser altid så lækkert ud herinde😀

  4. Liv oktober 3, 2012 hos 8:47 pm #

    Dejlig blog Trine!
    Mine tanker har også længe kredset om lille, lækkerbisken af en madblog, men det må nok vente til sommerferien🙂

    KH Liv

    • detsundeliv oktober 5, 2012 hos 6:28 am #

      Tusind tak Liv!

      Ej, det er da en mega god idé! Jeg skal gerne være din allerførste læser! Men som du også kan se herinde, er det jo rigtigt, at vi ikke har særlig meget tid lige nu.

      Kh Trine

Skriv et svar

