Dag 1

11 Jun

Haha – det er så epic, at jeg i går lover at tage billede af alt, jeg spiser, og så glemmer jeg det allerede på første dag ved første måltid. Det siger lidt om mit liv de seneste måneder, nemlig at jeg har været alt, alt for stresset og derfor nu er begyndt (eller faktisk har gjort det noget tid) at glemme ting. Og hvor jeg er på vej hen, hvem jeg er ved at skrive en sms til osv. Jeg ved godt, det er faresignaler, og derfor er jeg også godt i gang med at passe på mig selv.

Men altså i stedet for, må I nøjes med en beskrivelse af min mad i dag og lidt billeder.

Til morgenmad fik jeg to pandekager fra denne bunke, som jeg lavede i går aftes. Oven på fik jeg 50 g tyndt skåret æble.

IMG_7054

 

Til frokost fik jeg to små kyllingelår med barbequemarinade, som jeg dog forsøgte at gå lidt udenom, da den med stor sandsynlighed indeholdt sukker. Jeg fik desuden to skriver flæskestegspålæg og en ordentlig portion spidskålssalat med chiliolie og mangotern samt lidt gulerødder. Til dessert fik jeg to små trekanter vandmelon. Det bedste ved frokosten var, at den blev indtaget i fuldt solskin på tagterassen på arbejdet med mine søde kollegaer.

Eftermiddagen bød på lidt grøntsagssnacking – agurk, gulerod, grøn peber og små tomater. En time inden træning snuppede jeg 10 g mandler og 10 g tørrede æbler for at få lidt energi.

Svedigt bevis på at træningen rent faktisk fandt sted:

IMG_7067

 

Jeg blev dårlig under træningen, så jeg måtte lige ud og have en frisk abrikos og en lille skive lavkarbobrød, der blev bagt i går, inden jeg skulle løbe:

IMG_7052

 

IMG_7053

 

Jeg er startet på et løbeprogram. Jeg så det hos Jane. Hun døjer ligesom mig med skinnebensbetændelse, så jeg tænker, at det rigtige må være at starte heeeelt fra bunden, hvilket er virkelig svært, når jeg har lyst til bare at tonse af sted. Men mere om det program en anden dag. Under indkøbsturen efter træning fik jeg det igen dårligt, og “kom til” at spise to stykker sukkerfri chokolade fra en Cavalier bar.

Til aftensmad huskede jeg endelig, jeg havde lovet billeder, så værsgo’ – squashpasta med kødsauce og parmesan.

IMG_7070

Ummenum – det har jeg haft lyst til længe. Kunne dog ikke finde mit sædvanlige Hanegal fars, så jeg måtte leve med en økoblanding af svine- og oksekød, hvilket jo ikke er optimalt, når jeg tåler oksekød så dårligt. Så derfor: Har jeg nogen læsere derude, der kan fortælle mig, hvor i KBH jeg kan købe Hanegal frost produkter?

Her til aften må jeg få skyr med lækker hindbærcoulis, som jeg har lavet samtidig med kødsaucen. Det glæder jeg mig allerede til.

Jeg ønsker jer en dejlig aften derude!

4 kommentarer to “Dag 1”

  1. frk. sveske juni 12, 2013 hos 6:49 am #

    Kære Trine,
    Kender alt til det med at glemme billederne vil maddagbogen som dagen skrider frem… Men dejligt, du delte dagen herinde alligevel, billeder eller ej. Jeg må også have gang i de maddagbøger igen, måske tage en uge som dig, for at komme tilbage på sporet (læs: ud af sukkerfælden). Det er altså bare ikke sjovt, når jeansene strammer, men vejen til løsere jeans kan bare virke så laang…
    Elsker at jeg nu igen kan følge med hos dig og blive inspireret – faktisk så inspireret, at det der løbeprogram nu ligger på min iPhone (læs: hvordan kan det lige ske for mig, som aldrig har løbet!)
    Glæder mig til dagens indlæg senere.
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 13, 2013 hos 11:16 am #

      Kære Sveske.

      Men er det ikke utroligt?! Og jeg har glemt det i dag igen – typisk! Jeg er altså lidt en hat.
      Ja den vej kan virke uoverstigelig (medmindre man selvfølgelig bare køber nogle nye jeans :-)). Men jeg har det bare sådan nu, at jeg er for træt af mit udseende til ikke at gøre noget ved det, og så kan det jo godt betale sig.
      Arj, hvor fedt med løbeapp’en. Har du prøvet? Jeg har allerede løbet to gange, og mine skinneben er MEGET bedre, end de plejer! Glæder mig til at læse om dine erfaringer.
      Kh Trine

  2. HihelloMatilde juni 12, 2013 hos 7:45 am #

    De pandekager ser altså virkelig lækre ud!

    • detsundeliv juni 13, 2013 hos 11:13 am #

      Mange tak Mathilde. Smider en opskrift op snarest🙂

Skriv et svar

