Dag 3 + Dag 4

14 Jun

Jeg er seriøst dårlig til at tage billeder af min kost. Sådan virkelig dårlig. Men jeg er til gengæld god til at få vejet og skrevet ind, hvad jeg spiser. Så for i går og i dag, kommer her et screenshot fra min madlogprofil suppleret med lidt billeder.

Skærmbillede 2013-06-14 kl. 20.36.01 Skærmbillede 2013-06-14 kl. 20.32.16

Jeg har overholdt mit kalorieindtag, så det bliver spændende at se på tirsdag, om jeg har tabt mig (som om jeg ikke har smugvejet mig…).

I går til aften fik jeg denne lækre omgang:

foto

Saucen blev lavet på Milda, og det er jeg faktisk grundlæggende imod, for det er om noget ikke naturligt. Så man kan vel sige, at jeg gik på kompromis med min sundhed til fordel for det vægttab, men det vægttab betyder også meget for min mentale sundhed, så jeg vurderede, at det gik lige op – men jeg vil helt klart anbefale at lave den med RIGTIG fløde eller eventuelt kokosmælk.

Her til aften stod den på kødsaucerester fra tidligere på ugen, hvilket var rart, da jeg kom sent hjem fra arbejde og træning og var sådan lidt fredagstræt.

image-6 kopi

Og så var der lækkerier bagefter:

image-6

Jeg kunne sørme godt have brugt et lille tern chokolade til (who am I kiddin’ – en PLADE), men det skulle der ikke være noget af i dag. Noget af det, jeg kan mærke, der hjælper ved at tælle kalorier, er, at jeg i princippet må spise alt. Og det virker godt på min hjerne, der ikke bryder sig om restriktioner. Så jeg må gerne spise en kage, men det betyder bare, at jeg kan spise mig til meget mindre mæthed. Så jeg har egentlig ikke sagt til mig selv, at jeg ikke må spise sukker og korn, men jeg har ikke gjort det med undtagelse af nogle meget små stykker mørk chokolade hist og pist, men det har jeg det helt ok med.

4 kommentarer to “Dag 3 + Dag 4”

  1. Sheila juni 14, 2013 hos 7:29 pm #

    Jeg tror du har ret i, at restriktioner er forkerte. Det klinger også så negativt.. Personligt synes jeg også det er nemmere at bruge den dér med: Jeg må spise alt det kage jeg vil – bare ikke i dag🙂
    Det ser ud som det kører for dig – men mest af alt, at du har LYSTEN til de sunde tiltag. Mega inspirerende. Keep up the good work😉

    • detsundeliv juni 16, 2013 hos 7:00 pm #

      Tusind tak for den opmuntrende kommentar!🙂

      Det er altså også et godt saying!

  2. frk. sveske juni 17, 2013 hos 6:06 am #

    Hej Trine,
    Jeg elsker dine maddagbøger – de inspirerer til at ‘holde ved’.
    I weekenden tog jeg også beslutningen om at komme på sporet af det vægttab, selv om det holdt lidt hårdt i lørdags (dag 1). Håber, jeg kommer fint igennem dag 3 i dag.
    Glæder mig til at høre resultatet efter uge 1.
    Keep up!!!
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 17, 2013 hos 9:23 am #

      Kære Sveske

      Det bliver spændende at høre, hvordan du har tænkt dig at gøre. Er det udelukkende med ketose eller? Jeg synes, det er for sejt, at du giver dig i kast med det. Dag 3 er altid værst, synes jeg, så jeg sender dig en mæthedstanke i dag🙂
      Kh Trine

Skriv et svar

