Siden sidst…

15 Jun

Nå, jeg lovede jo et indlæg, om hvad jeg har lavet siden sidst, så jeg koger da bare lige de otte måneder af mit liv, hvor der er sket mest, ned til ti linjer😉

IMG_5946 kopi

Her kan I se lidt af, hvad der er sket. Der skete nemlig noget af det, som der stod i min hånd. Meget, meget mærkeligt for en skeptiker som mig. 

I november havde jeg snuden dybt begravet i eksamen, som gik vanvittigt godt, så det var fedt. Julen nød jeg hjemme i Aarhus med min dejlige familie, og så startede jeg i januar så småt op med et fag, som jeg var så heldig at komme med på. Det var med motiveret ansøgning og hele molevitten. Men når man skal løse en case for Mærsk og tre uger til Indien, så kræver det også, at man er engageret og topmotiveret. Så det er mest det, de sidste seks måneder er gået med. Mærsk, Mærsk, Mærsk. Hvis du har lyst til at læse mere om projektet, så er der lidt læsestof her:

Artikel på Berlingske Business

Artikel på Ungkom.dk

Artikel på KU

I februar var jeg så tre uger i Indien. To i Mumbai for at indsamle data og en lille uge i Goa med fem vanvittigt søde mennesker. Den tur skal I altså høre mere om en dag, men her er lige et par billeder.
 IMG_5591
Selvom man er på Mærsk, kan man godt grine. Inderne var ret så sjove. 
IMG_5446
På virksomhedsbesøg hos TATA i Mumbai.
IMG_5623
Cheesy Valentines Day i Goa.
IMG_5709
Smukkeste solnedgang i skønne Goa.
Nu kommer det knapt så sjove. Da jeg kom hjem fra Indien, flyttede jeg. Fra min kæreste gennem seks år. Det var en fælles beslutning, og den skyldes simpelthen, at vi har forskellige prioriteter. Uden at gå alt for meget i detaljer, så arbejdede han 100 timer om ugen, og det er simpelthen for meget for mig, selvom jeg også selv nemt kommer op på arbejdsuger på både 70 og 80 timer, men der skal altså være lidt tid til hinanden. Jeg boede to måneder i en sød, sød venindes lejlighed på Østerbro, fordi hun var på et projekt i udlandet med work.  Derefter et par uger på Nørrebro hos en anden skøn veninde, og så fik jeg en fremleje på Vesterbro, hvor jeg bor nu. Ja, så jeg har været lidt omkring, og det har bestemt heller ikke hjulpet på tiden og overskuddet til at leve sundt. Desuden må jeg ikke have min elskede Kaj-kat her, så han leger skilsmissebarn hos min ekskæreste. D. 16. august flytter jeg i en andelslejlighed, som jeg har købt (!!), og der kommer han med<3 Altså katten – ikke ekskæresten, så var der jo ingen idé i at flytte.
Jeg er rigtig, rigtig ked af det, for jeg troede bestemt, det var ham, jeg skulle blive gammel med, men jeg vil ikke skrive for meget om det herinde, for der er jo altid to parter i et brud, og han skal ikke drages ind i min trang til et online-liv🙂
Midt i alt arbejdet, flytten rundt og diverse andet, så blev jeg da lige inviteret til Rio i påskeferien af min veninde. Jo tak, det siger jeg ikke nej til. Den ferie skal I selvfølgelig også høre mere om. Her er det mig, der står på hotellets balkon. Vi var så heldige at bo lige ud til det smukke hav.
IMG_6301
For lige at toppe tumultet, så har jeg sagt op på mit job, fordi jeg skal i praktik hos det sejeste kommunikationsbureau. Jeg starter 5. august, og jeg er MEGA spændt, men også lidt nervøs – det er jo real world, så jeg har en masse forventninger til mig selv, som jeg håber, jeg kan leve op til.

4 kommentarer to “Siden sidst…”

  1. Sheila juni 16, 2013 hos 4:51 pm #

    Pyyh, man bliver jo helt forpustet! Der er sørme sket meget i dit liv. Der er ikke noget at sige til, at der ikke har været tid til at blogge. Når man slutter et forhold efter 6 år, tager det altså også lige noget tid at “grounde” igen. Men det virker umiddelbart som en beslutning, der gør dig godt.
    Det er også lidt af et skridt, at kaste sig ud i en ny karriere. Men man vinder mest ved at følge sin mavefornemmelse, så pøj med det nye job!

    Jeg har en veninde der for nylig var på Goa. Hende og familien har altid rejst meget, men hun siger, at det er ét af de smukkeste steder hun nogensinde har oplevet. Så det ville jeg da nyde et indlæg om.
    Dejligt du er tilbage – også med dine skønne, inspirerende madbilleder. Jeg kommenterer ikke altid – men kigger helt sikkert med😉
    Kh Sheila

    • detsundeliv juni 16, 2013 hos 7:00 pm #

      Kære Sheila.

      Du har helt ret – det tager lige noget tid at finde sig selv og lande på benene igen🙂

      Goa er virkelig også skønt, der skal du tage hen engang, hvis du får mulighed for det.

      Det er så skønt med dine kommentarer, kan du tro!🙂

      Kh Trine

  2. frk. sveske juni 17, 2013 hos 6:10 am #

    Kære Trine,
    Tak fordi du deler. Jeg havde lidt på fornemmelsen, at du var blevet single, men ville ikke lige spørge. Det er ellers ikke så lidt, der er hændt siden sidst, men glæder mig til flere indlæg om dine oplevelser ude i verden. Spændende, der allerede venter nye udfordringer. Læser du stadig kandidat ved siden af eller hvordan?
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 17, 2013 hos 9:28 am #

      Kære Sveske

      Ej, hvor “skægt”, at du havde det på fornemmelsen – og spørge må man altid – jeg er faktisk ret åben – er altid bare så meget i tvivl om, hvad der er “rigtigt” og “forkert” at dele herinde.
      Jep, det gør jeg – men jeg har ingen fag næste semester. Får kun 15 ETCS-point for praktikken (som svarer til et halvt semester), men vil hellere koncentrere mig om det og så skyde kandidaten med et halvt år🙂

      Kh Trine

Skriv et svar

