Pæne Pandekager

18 Jun

Jeg skylder jer en pandekageopskrift, so here you go:

IMG_7054

20130612-230112.jpg

130 g banan

6 æg

100 g skyr eller andet mælkeprodukt

2 tsk kanel

1/2 tsk kardemomme

15 g affedtet kokosmel

10 g HUSK

Lidt vand

15 g kokosolie

Mos bananen med en gammel og bland resten af ingredienserne i og pisk det hele sammen. Steg padekagerne i lækker kokosolie. Jeg spiser to stk. til morgenmad, og det giver cirka 130 kcal. Men 60 g skyr med 50 g hindbær”mos” får man cirka 250 kcal, hvilket er lige i underkanten, men det er ok for en periode.

2 kommentarer to “Pæne Pandekager”

  1. frk. sveske juni 19, 2013 hos 8:09 am #

    Kære Trine,
    Det er mig lidt en gåde, hvordan du kan holde dig mæt på den morgenmad – 250 kcal! Jeg ville i hvert fald ryge lige i et sukkerhul om eftermiddagen, no doubt.
    Din disciplin er i hvert fald imponerende, you rock.
    KH
    – frk.sveske

    • detsundeliv juni 21, 2013 hos 11:33 am #

      Kære Sveske

      Desværre er det også tit viljestyrken, der vinder over sulten, for jeg er rigtig ofte sulten om eftermiddagen. Lige nu dækker jeg den med Pepsi Max, som også er en dårlig vane, der er kommet tilbage i mit liv, og det er det DUMMESTE. Virkelig. Jeg har det så dårligt med det. Men én ting ad gangen, jeg skal lige være klar til at smide den.
      Jeg overvejer faktisk også at gøre min morgenmad større, men jeg går sådan lidt i baglås, hvis jeg får spist for mange kalorier tidligt på dagen, for så er jeg bange for at blive sulten og ikke kunne spise noget senere. Også meget uhensigtsmæssigt!
      Og tusind tak – det er så motiverende med dine søde kommentarer!
      kh Trine

Skriv et svar

