Runde rispapirsruller

20 Jun

Sikke et skønt solskinsvejr det har været i dag. Jeg har været på stranden, spist et kæmpe stykke vandmelon, friske grønne ærter, snakket med en god ven… Dejligt. Bagefter stod den på Functional-træning med en veninde i Fitnessdk, og snart kommer min søde mor fra et job i Sveige os spiser hos mig.

Der har lige været lidt rod i privaten, så jeg fik slet ikke fortalt jer ugens resultat i tirsdags. Jeg har tabt mig 1,4 kg, og det er jo rigtig flot, men jeg kan ikke lade være med at være skuffet alligevel, totalt åndssvagt! Jeg er vist bare født under en utålmodig stjerne.

I tirsdags havde jeg besøg af en veninde, og vi lavede lækker mad. Hun er lige gået i gang med at træne oven på en lang pause (SÅ sejt!) og vil også gerne spise sundt. Hun går ind i det med stor energi, og det er virkelig fedt at se!

Vi fik hjemmelavet knækbrød med gravadlaks og skyrcreme med dild til forret og lækre rispapirsruller med grønt og stærke (sådan går det, når man taber en pose chili ned i marinaden) stegte rejer.

20130620-192335.jpgm

20130620-192438.jpg

Vi fik tre forskellige dip til; sød chilisauce, glutenfri soya med ristede sesamkerner og økomayo rørt med lidt sød chilisauce. Og jeg ved godt, der er sukker i det chilisauce, menuen elsker det, så jeg lever med det.

20130620-192646.jpg

Og så fik vi lynstegt spidskål og broccoli. Uhm! Desserten stod på kirsebær, frosne vindruer og mandler,
men det røg hurtigere ned, end kameraet kom frem.

Nå, nu skal jeg i køkkenet og eksperimentere med kyllingedeller.

4 kommentarer to “Runde rispapirsruller”

  1. Sheila juni 21, 2013 hos 6:28 am #

    Det laks og knækbrød ser altså virkelig godt ud! Hvad gør du med rispapirrullerne; er det bare friske grøntsager der er pakket ind?
    1,4 kg vægttab er helt flot. Du er jo ikke sådan kæmpe stor. Tror, at jo nærmere man er sin idealvægt, jo mindre taber man? Keep up the good work😉

    • detsundeliv juni 21, 2013 hos 11:27 am #

      Det var også ret så lækkert faktisk. Måske jeg skulle fifle den knækbrød opskrift ned… Friske grøntsager og så vannemeirejer, der er marineret i en pose med olie, frisk chili og tørret chili og lynstegt på panden. Tusind tak, og nej jeg er jo nok ikke en kæmpe – i andres øjne i hvert fald🙂 Det hjælper virkelig med sådan nogle motivationskommentarer!🙂
      Rigtig god weekend til dig!

  2. frk. sveske juni 21, 2013 hos 7:12 am #

    Kære Trine,
    Kender alt til at være utålmodig – men 1,4 kilo er meget! Tillykke med det! SÅ er du kommet godt fra start. Jeg rammer selv vægten i morgen, men forsøger ikke at forvente det store, selv om jeg nu føler, jeg er ved at være i optimal ketose – optimal fedtforbrænding, så nu skal det fedt bare brænde af.
    God fredag.
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 21, 2013 hos 11:25 am #

      Kære Sveske

      Altså hvordan slipper man den skide utålmodighed? Tusind tak. Er spændt på at høre, hvordan det er gået hos dig, især nu hvor det foregår på en lidt ny måde🙂 Har du kunnet holde dig mæt i ketose?
      Rigtig god fredag til dig også.

      Kh Trine

Skriv et svar

