Tirsdagsupdate #2

25 Jun

Så er det tid til en status på vægten. Og det er lidt nedslående. Jeg har tabt lige præcis 0.0 gram.

MEN så takker jeg lige mig selv for en gangs skyld at have lyttet til andre mennesker, der siger, vægten ikke er det vigtigste og bla bla bla og rent faktisk have fået taget startmål af mig selv. Jeg har nemlig tabt 13, 5 cm på to uger, og det er altså ret meget! Og jeg har målt efter mindst ti gange, fordi jeg ikke rigtig kunne tro på det.

På brystet har jeg tabt 3 cm (gid der ville ryge noget mere der), 5 cm i taljen, 2 cm om hoften, 1 cm om overarmen og 2,5 cm om låret. Jeg måler taljen på det smalleste sted, men jeg har også målt rundt om navlen. Der siger den, jeg har tabt 12 cm, men det kan ikke passe, så der har jeg lavet en målefejl. Men nu har jeg målt meget grundigt, og så må jeg se, hvordan det ser ud, når jeg måler mig der om to uger igen.

Jeg har nok også skruet lidt ned for forventningerne til et hurtigt vægttab. Jeg har været så kampsulten de sidste par dage. Og for det første er det ikke det værd, men for det andet så øger det risikoen for at jeg falder i og spiser totalt uhensigtsmæssigt. Så vil jeg hellere tage det lidt langsommere med en masse af det rigtige. Så hvis jeg en dag har brug for 16oo kcal, så må jeg spise det.

IMG_7155

Er vild med budskabet på dette billede. Jeg skal ikke lige se sådan ud, men det er jo bare så rigtigt! Jeg gør det her for at have det godt med mig selv, for at være god ved min krop, den skal trods alt bære mig igennem livet mange år endnu.

4 kommentarer to “Tirsdagsupdate #2”

  1. frk. sveske juni 25, 2013 hos 4:23 pm #

    Kære Trine,
    HOLD NU OP – det er mange centimeter! Sikke en synlig fremgang. Godt gået, så glem det tal på vægten. De centimeter må du kunne mærke på tøjet og det er den fedeste følelse.
    Det gælder om at passe på og lytte til kroppen, så skal den nok samarbejde med tiden – det er i hvert fald min overbevisning, selv om jeg bare har sloges mod den i mange år!!!
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 26, 2013 hos 9:26 am #

      Kære Sveske

      jeg kunne som sagt heller ikke rigtig tro det. Men med mindre mine bukser har udviddet sig markant, så er det vist rigtig nok. Du har så meget ret, jeg har bare så evigt svært ved at efterleve det, men nu har jeg i hvert fald bestilt tid hos fysioterapeut og kun løbet tre små intervaller i denne uge, fordi vi skulle til functional:)

      Kh Trine

  2. Charlotte Rasmussen juni 30, 2013 hos 2:04 pm #

    Kære Trine
    DET er da for vildt et resultat!!!! Hold nu op det er flot gået🙂 Vidste du, at 1 kg fedt måler ca. 4 cm mere i omkreds sammenlignet med 1 kg muskler…? Du har klart opbygget muskelmasse og sikret dig, at dit stofskifte forbliver optimalt – også når du har nået dit mål med dit vægttab. SEJT!
    Jeg kan også lige fortælle, at Walter Willet i et studie har fundet frem til, at så længe vi lever af “rigtig” mad, så kan vi rent faktisk spise op til 1800 kcal om dagen, fordi rigtig mad hæver vores forbrænding – skønt ik🙂
    Pøj pøj fremover.. KH Charlotte

    • detsundeliv juli 2, 2013 hos 6:15 pm #

      Kære Charlotte.

      Hvor er du bare sød!! Det var lige en motivationstale, der vil noget:-)! Altså 1800 kcal under vægttab? Det er jo ret meget, hvis jeg må spise det. Så skal den skide Pepsi Max bare lige ud, for det er i hvert fald ikke “rigtig” mad!!

      Kh Trine

Skriv et svar

