Ugen der gik i motion #15

1 Jul

20130701-204946.jpg

Så er der træningsindlæg fra den foregående uge. Jeg har “kun” trænet fire gange, min krop har simpelthen været træt og faktisk sådan lidt småsyg. Jeg har nu to gange oplevet at blive syg om natten med kvalme, koldsved osv. efter functional. Jeg har ikke selv koblet det sammen, før min søde mor (på 59 år), som jeg
i går tæskede i gennem 45 minutters burpees, sit-up’s, lunges, squat, sjipning osv., spurgte, om jeg også nogle gange fik det sådan lidt influenzaagtigt efter meget hård træning. Er der nogen af jer kloge hoveder der ude, som ved, om man kan blive syg af at træne for meget/for hårdt? Eller er jeg bare en wuzz?

I denne uge får I ikke programmet for mine functionalpasses, fordi de har slettet sig selv fra mine noter på telefonen (megairriterende, når der også står alt, jeg skal huske!).

I dag har jeg været til PhD-oplæg om et super spændende og for mig relevant emne på min mors arbejde, været en tur i IKEA, på udsalg i Aarhus by, mødtes med en sød veninde, som lokkede mig til at købe en alt for dyr taske (godt understøttet af min mor, tsk tsk) og spist usund pita, ups! Men alt i alt en dejlig dag, hvis bare ikke jeg havde haft den lede kvalme, som kun kalder på carbs, til at ånde mig i nakken konstant.

2 kommentarer to “Ugen der gik i motion #15”

  1. frk. sveske juli 2, 2013 hos 5:49 am #

    Kære søde Trine,
    Det er da noget af en træningsuge med sådan nogle killer træningspas. Jeg tror sagtens, at de influenza-lignende symptomer kan skyldes hård træning. Kroppen bliver simpelthen presset så meget, at den har behov for at restituere/reperare (sygdom er behov for reperation).
    Lyder som om, du har haft dejlige dage i Århus. De carbs-cravings skal blot fordrives med FEDT. Skru godt op for fedt%’en i dag, så er de væk.
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juli 2, 2013 hos 6:19 pm #

      Søde Sveske

      Jeg har spurgt min personlige træner aka min veninde til råds (det havde jeg ikke lige overvejet i første omgang), og hun siger helt det samme som dig. At jeg stresser min krop, og så siger hun, at det skal jeg holde op med. Men jeg har bare så sørens svært ved den der gyldne middelvej, jeg er så meget enten-eller. Det har været vildt skønt. Du har helt ret i det med fedtet, det virker så godt mod de dumme carbs. Men lige i går havde jeg så meget kvalme, at jeg ikke kunne få alt det fedt ned. Når jeg har kvalme, kan jeg kun spise brød og sådan noget – det er lidt noget hø, for så bliver jeg slået ud af den fode kurs. Men nu er der stillet frem til morgenmad i morgen, spejlægstoast med økohamburgerryg, masser af mayo og selvfølgelig lidt avocado. Det må da være nok fedt?🙂
      Kh Trine

Skriv et svar

