Karry i boller/boller i karry

6 Jul

I onsdag lavede jeg mad sammen med en af mine meget søde veninder, og hun er altid klar på at eksperimentere, så jeg tænkte, at den portion Hanegal svinefars, der lå i min fryser skulle bruges til en omgang mælkefri karry i boller (og jo, det hedder det altså, i hvert fald hjemme hos mig. Mine forældre drillede mig ved at bilde mig ind, at det var den rigtige rækkefølge, og det har jeg så med vanlig stædighed holdt fast i over for alle – til stor morskab for mine forældre. Ja, og nu hænger det bare fast.)

Nå, til opskriften.

Du skal bruge:

400 g (økologisk) svinekød
1 mellemstort løg
1 æg
2 teskefulde HUSK
Salt og peber

1 mellemstort løg
1 dåse kokosmælk
Lidt urteboullion
Karrypasta (jeg brugte rød)
Karry
Salt og peber

1 blomkål

Sådan gør du:

Sæt en gryde med vand over kog. Hak et løg i små tern og bland det i farsen sammen med et æg, HUSK, salt og peber. Form farsen til små boller og læg dem forsigtigt i det kogende vand. Når de kommer op til overfladen er de færdige, og så kommer du dem gennem et dørslag, men husk at gemme kogevandet.

Imens bollerne koger river du det andet løg. Svits karrypasta og karry i lidt olie og derefter løget. Tilsæt kokosmælken og urteboullionen.

Kom bollerne i vandet sammen med noget af kogevandet og lad retten simre, mens du river blomkålen, overhælder det med kogende vand, kommer det i et dørslag og evt. vrider det sidste vand ud af med et rent viskestykke. Så er der serveret.

20130706-103423.jpg

20130706-103446.jpg

20130706-103504.jpg

20130706-103525.jpg

Skriv et svar

