Feriemode

12 Jul

Der er gået lidt sommerferie i den, og dagene flyder sammen, og så blev en tur i sommerhus lige til en ufrivillig blogpause på grund af meget dårligt internet.

Jeg er på ferie hjemme i Jylland. Kaj og jeg tog toget til Skanderborg i mandags, efter jeg havde været på et tidligt morgenhold i Fitnessdk – han var ikke helt nede med at være ude at køre, men det gik. Mandag aften var min mor og jeg ude at ro kajak efter at have daset i solen inklusive lækker frokost. Aftensmaden var ligeledes skøn og blev også indtaget udendørs. Den stod på smørmør hellefisk med peberfrugt og soltørrede tomater i sølvpapirspakker. Som tilbehør var der dampet spidskål og champignon og tomat stegt i lidt smør. Mums.

20130712-150254.jpg

20130709-183045.jpg
Tirsdag morgen kørte min mor og jeg mod Øster Hurup, hvor min bedstemor har sommerhus. Og der er ikke meget sovs og kartofler over hende, trods hendes 78 år, for hun diskede da lige op med dampet hvid fisk med masser af grønt, rejer og citronsaft. Plus det løse. Og hun havde da også lige bagt et kernebrød uden mel med HUSK og diverse andre ingredienser, som de fleste på den alder nok ville ryste forvirret på hovedet ad.

20130712-150557.jpg

20130712-150819.jpg
Resten af dagen gik med at hygge og læsning i solen, en god gåtur på loppemarked (jeg købte IKKE noget!!!) lidt udendørs yoga med udsigt ud over vandet og som perfekt afslutning en lækker aftensmad.

20130712-151042.jpg

20130712-151121.jpg
Der ryger lidt vel rigeligt med kartofler (og is, men det snakker vi ikke om) ned i disse dage. Men sådan nogle nye, små kartofler kan jeg altså ikke stå for, og de påvirker mig slet ikke på samme måde som brød, ris og pasta.

Onsdag startede min mor og jeg dagen med en omgang funktionel træning, og så kunne jeg med god samvittighed tage ind til byen og spise en is med to gymnasieveninder, der også var i sommerhus i Øster Hurup.

Om aftenen fik vi igen skøn, skøn mad.

20130712-151456.jpg

Og nød synet af min bedstemors smukke blomster.

20130712-151534.jpg

20130712-151609.jpg

20130712-151645.jpg

Torsdag hjalp vi med nogle praktiske gøremål i sommerhuset, før vi fik helt friskfangede rødspætter at køre hjem på. Hjemme var katten, der var blevet passet af min mors kæreste, glad for at se os igen, og vi nød en dejlig aften udendørs med grill og bål. Arh…. Ferie er et hit!

Skriv et svar

