Ugen der gik i motion #16

12 Jul

Ehm – lettere forsinket sidste uges motionsindlæg. Min veninde, der, som I ved, er ved at uddanne sig til personlig træner, har givet mig forbud mod at træne så meget, fordi jeg blev syg. Både på ondt i halsen måden, men også på vågne midt om natten og skulle kaste op måden. Ævi. Jeg fik en lang forklaring om stresshormon og alt muligt, så nu holder jeg mig pænt til foreskrifterne. De lyder på max 3 gange functional om ugen, og der skal to dage i mellem. Hvis kroppen tillader det, må jeg træne en gang mere, der er lidt hård fx HIIT cardio. Men ellers kun ROLIG yoga og gå- og cykelture. Sidstnævnte har jeg ikke rigtig fået skrevet op – det vil jeg prøve at blive bedre til.
Jeg havde det et øjeblik helt dårligt over at skulle ligge dette billede ind, når jeg nu kun havde trænet 3 gange, men hvor er det bare dybt, dybt latterligt. Tænk på hvor mange mennesker, der sidder på deres flade dag ud og dag ind. Og tænk på at jeg rent faktisk o for en gang skyld viser min krop den respekt, som den fortjener (!!) ved at lytte til den og dens signaler (med hjælp fra streng veninde, men man skal jo starte et sted!).
Danica fra Fitliving har skrevet et skønt indlæg om det forventningspres vi i social media generationen lægger på hinanden, og Morten fra Proteinopskrifter har fulgt op på det med en masse glimrende synspunkter. Hvis du endnu ikke har læst indlæggene og de mange kommentarer, så smut over til Morten her og Danica her.

20130712-154032.jpg

2 kommentarer to “Ugen der gik i motion #16”

  1. Sheila juli 12, 2013 hos 2:59 pm #

    Men dog, det var da også en barsk måde at erfare over træning på. Ih, altså. -Og man vil bare gøre det så godt..:/ Håber du kan forene dig med din venindes instrukser, og finder lidt ro og velvære.

    Personligt synes jeg nogle lange gåture i moderat tempo, kan gøre underværker i de dage imellem man har trænet hårdt. Både for krop og sjæl🙂 Så sidder jeg gerne og nørder lidt på i Forms hjemmeside og “bygger” en rute på fx 5 km inden jeg går. Så er det ligesom man trods alt har gjort noget.

    Jeg følger også Danica og Morten, og synes deres indlæg burde på alle der træners to-read liste. Virkelig nogle gode og eftertænksomme pointer de har – og jeg er ikke på Instagram, netop pga forventningspresset. Det er både mht træning, udseende og madlavning. Jeg sidder rigeligt på internet – både til inspiration, men får ofte følelsen af utilstrækkelighed, ét eller andet sted. Ret uhyggeligt, egentlig.

    Hvordan har du spist mens du har haft det skidt, hvis det er okay jeg spørger; har du tyet til comfort-foods, holdt planen, eller?🙂

    • detsundeliv juli 15, 2013 hos 6:49 pm #

      Ja, det er jo helt uretfærdigt. Jeg øver mig i hvert fald på at finde ro i det.

      Og så øver jeg mig på de der gåture, god musik i ørene og så af sted. Endomondo og et pulsur er med til at motivere mig, så føles det mere motionsagtigt:-)

      Du må spørge om alting:-) Jeg har haft to dage, hvor jeg har spist rigtig dårligt,
      og det kunne tydeligt mærkes på min krop. Men når jeg har kvalme og er træt, har jeg bare lyst til brød, brød, brød – kender du det? Ellers er det faktisk gået nogenlunde, og for første gang i mit liv føler jeg, at jeg er ved at finde en form for balance, hvor jeg nyder at spise sundt, men samtidig kan spise en portion is i ny og næ uden at få verdens dårligste samvittighed eller tømme hele bøtten.

      Du har helt ret med Danica og Morten – alle burde læse og tage stilling til de indlæg! Jeg forstår dig godt med IG,
      men der er skisme også mange inspirerede og hyggelige billeder derinde, som jeg nyder:-)

Skriv et svar

