Billedstorm #8

17 Jul

Ja, det er ikke frygteligt mange nye opskrifter, det bliver til her i sommerlandet, fordi min mor forkæler mig ved at lave mad til mig, men det skal I nu heller ikke snydes for at se (og jeg hjælper hende nu for det meste også…)

20130717-225722.jpg

Svinemørbrad med frisk rosmarin, lækker bønnesalat, som jeg stod for (opskriften kommer i morgen), nye kartofler med smør smør smør og lidt lækker dansk agurk. Hold nu fast der er forskel på vinter- og sommeragurker!!!

20130717-225902.jpg

Bananpandekager med skyr, blåbærcoulis og bananskiver.

20130717-230018.jpg

Wok, som min mor havde sendt sin kæreste i køkkenet for at kokkerere. Hårrejsende stærk som sådan en skal være og med det helt rigtige bid i grøntsagerne!!

20130717-230128.jpg

Her til aften stod den på picnic ved vandet med maskeret blomkål (godt navn til lige netop denne udgave, hvor man nærmest ikke kan se blomkålen.)

20130717-230402.jpg

Udsigten.

20130717-230426.jpg

Skeptisktype.dk.

20130717-230500.jpg

Når man sover længe og skal mødes med veninde til frokost klokken 13, så bliver morgenmaden kl. 10 lidt snackagtig i stedet. Om jeg var sulten klokken 13? JA!!

20130717-230615.jpg

Derfor spiste jeg også rub og stub af denne salat, men lod brødet stå. Den var med croutoner, men spottede ristede kerner i en anden salat, som jeg bad om at få byttet ud med. Hvis man ikke kan lide at bede om det (du kender nok flinkeskolen), så sig bare, at du har glutenallergi. Men de fleste steder er nu rigtig søde til at gøre det, og man betaler jo også for det. På Kählers i Aarhus har jeg sågar oplevet, at se spurgte min veninde med glutenintolerance, om hun havde sit eget brød med, da hun bestilte smørrebrød uden brød, for så kunne de da bare anrette på det – dét er god service!!

20130717-231037.jpg

Træningen i dag stod på 1 times BodyPump og 1 times cardio. Hårdt! Jeg er begyndt at bruge pulsur, og det der kalorieantal er ret motiverende for mig (jeg har bare ikke helt styr på det endnu, så kom til at slukke halvvejs, men det ændrer jo ikke på de forbrændte 1000 kcal) Hvad jeg til gengæld undrer mig over, hver gang jeg træner, er de piger, der står og tager LÆBESTIFT på, FØR de skal træne, og så dem der bare futter rundt dernede. Stod ved siden af en i dag på crosstraineren, der gennem hele sin session talte i telefon (hvilket i øvrigt er forbudt) og en pige, der lå og bænkede en stang (uden vægt), der tydeligvis var aaaaalt for let. Ingen af dem havde en dråbe sved på panden. jeg måtte derimod vride mit tøj. Jeg skal selvfølgelig ikke dømme, og folk kan have skader, jeg ikke kender til. Men hvorfor ikke give den gas, når man er dernede og så nøjes med at bruge den halve tid. I simply don’t get it!!

4 kommentarer to “Billedstorm #8”

  1. frk. sveske juli 18, 2013 hos 8:36 am #

    Hej Trine,
    Sikke nogle lækkerier, du nyder i sommerlandet😉
    Kunne godt bruge en uge i grønne omgivelser med masser af grillmad… men det bliver der ikke lige til mig i denne omgang.
    Skønt at være hos mor og blive forkælet – nyd det! Hvornår går turen tilbage til hovedstaden? Når der skal flyttes måske – var det ikke midt i august?
    Tillykke med pulsuret i øvrigt. Har selv skrevet et på min ønskeseddel, men hvilken model skal man vælge? Hvilken model er dit? Thumbs up for the color! Pink Love❤
    Ha' en dejlig dag i sommerlandet.
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juli 18, 2013 hos 5:18 pm #

      Hej søde Sveske

      Uhm ja, jeg bliver rigtig forkælet. Ville ønske for dig, du også lige kunne rive en uges ferie mere ud af kalenderen – det bliver der ikke til?
      Jeg smutter hjem i morgen, og så får jeg nøglerne til den nye lejlighed d. 15/8, hold nu fast hvor jeg glæder mig. Det er en forfærdelig lejlighed, jeg bor i nu, og jeg er efter seks måneders flytten rundt snart træt af at bo i en kuffert:-)
      Kan klart anbefale mit pulsur. Det er det her http://www.pulsure.dk/shop/pulsure/fitness+%26+motion/polar/polar+ft4+-+lilla.html – endda ret billigt jo, og det kan, hvad jeg synes, sådan et skal kunne. Dog kan man ikke koble det på GpS, så skal man i en noget anden prisklasse, men man kan jo bare bruge sin iPhone der… Ja jeg eeeeelsker jo også bare pink<3
      Kh Trine

  2. Anne juli 19, 2013 hos 11:12 am #

    Haha, jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine, da jeg læste dit indlæg. Der er fitness centre, som jeg ganske enkelt har droppet, simpelthen fordi det går mere ud på hvordan man ser ud, end hvad man får ud af det. Det drejer sig ganske enkelt om at få lagt en tjekket make up i omklædningen og få noget minimalt træningstøj på og så ellers ud og vride sig foran body builder herrerne…..og kommer man ved en fejl til at træne for meget, så man kommer til at svede, er det straks ind i omklædningen igen og duppe panden og friske make uppen op…

    Mange hilsner fra

    Anne.

    • detsundeliv juli 20, 2013 hos 6:33 am #

      Hej Anne

      Haha, ja det er altså lidt noget underligt noget det der. Og du har bare så evigt ret – men hører den der parringsdans sig ikke nærmere til på et diskotek og ikke i et træningscenter?!😀 Altså – jeg skal da heller ikke sige mig fri fra at træne i nogenlunde pænt træningstøj, men til gengæld har jeg det sådan, at jo mere jeg sveder, jo sejere føler jeg mig, og jo bedre har jeg det med mig selv.
      Rigtig god weekend til dig!

      Kh Trine

Skriv et svar

